Gabinet kosmetyczny w dobie pandemii koronawirusa – jak go przygotować, aby klienci czuli się bezpiecznie?

Pandemia koronawirusa wywróciła cały świat do góry nogami. Ze względu na bezpieczeństwo, wiele branż musiało przerwać swoją działalność, w tym gabinety kosmetyczne. Obecnie obiekty te mogą funkcjonować i przyjmować klientów, jednak właściciele i pracownicy muszą dostosować się do zasad reżimu sanitarnego. Jak przygotować gabinet kosmetyczny, aby klienci podczas wizyty czuli się bezpiecznie?

Kilka zasad na początek – co robić, a czego nie?

Przede wszystkim z salonu kosmetycznego powinny zniknąć wszelkie testery i wielorazowe akcesoria. Absolutnie nie możemy dopuścić do sytuacji, w której klient korzysta z czegoś, co wcześniej dotykała inna osoba. Taka sytuacja stwarza bezpośrednie zagrożenie i przyczynia się do rozprzestrzeniania wirusa. Najlepiej wszystkie akcesoria wielorazowe (w miarę możliwości) zastąpić tymi jednorazowymi. Warto też usunąć papierowe magazyny i wszystkie inne gazety, które klienci przeglądają, czekając na wizytę.

Każdy pracownik salonu kosmetycznego powinien mieć na sobie maseczkę i rękawiczki ochronne, a do tego dokładnie zapoznać się z wytycznymi dotyczącymi ich używania. Pamiętajmy, że są to akcesoria, które po pewnym czasie (określonym przez producenta) stają się całkowicie bezużyteczne. W salonie powinien znaleźć się też odpowiedni pojemnik na zużyte maseczki i rękawiczki.

Dezynfekcja to podstawa. Co należy dezynfekować?

Jedną z najważniejszych kwestii jest dezynfekcja. W salonie kosmetycznym należy odkażać wszystkie powierzchnie i urządzenia, z którymi miał kontakt klient podczas wizyty. Dezynfekujemy blaty, klamki, fotele, poręcze, czytniki kart kredytowych, narzędzia wykorzystywane podczas zabiegów, a także duże powierzchnie takie jak ściany i podłogi. Cały ten proces, powinien być wykonywany po wyjściu każdego klienta.

Pamiętajmy, że aby płyn do dezynfekcji był skuteczny i spełniał swoje zadanie, musi pochodzić od sprawdzonego producenta. Dlatego wybierajmy produkty od znanych marek, które cieszą się dobrymi opiniami i spełniają unijne wymogi bezpieczeństwa.

Godziny umawiania klientów – jak zaplanować dzień?

Kolejnym ważnym aspektem jest organizacja całego dnia pracy i system umawiania klientów. Najlepiej, jeśli umawianie wizyt przeprowadzane jest zdalnie. Dzięki temu unikniemy dodatkowego kontaktu z każdą osobą i zmniejszymy ryzyko zakażenia.

Klienci powinni być umawiani na takie godziny, aby nie mijali się ze sobą w salonie. Pamiętajmy, że poczekalnie powinny być wyłączone z użytku.

Profesjonalny sprzęt od zaufanych hurtowni medycznych.

Dobrej jakości środki do dezynfekcji, maseczki ochronne i rękawiczki, które będą nam potrzebne do prowadzenia salonu kosmetycznego znaleźć możemy w internetowych hurtowniach medycznych. Wszystkie znajdujące się w tego typu sklepach internetowych produkty posiadają niezbędne atesty i spełniają wymogi zarówno polskie, jak i unijne. Dzięki temu mamy pewność, że zakupione artykuły są najwyższej jakości, a do tego gwarantują bezpieczeństwo użytkownikom.

Oprócz wymienionych wyżej produktów ochronnych i środków do dezynfekcji, hurtowania taka jak Medyczny.Storeoferuje również profesjonalny sprzęt kosmetyczny niezbędny w każdym salonie. Wśród produktów dostępne są m.in. fotele kosmetyczne, igły do mezoterapii, obuwie medyczne, podkłady flizelinowe oraz worki na odpady medyczne.

Redakcja przyjaznadrogeria.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *