Gabinet kosmetyczny w dobie pandemii koronawirusa – jak go przygotować, aby klienci czuli się bezpiecznie?

Pandemia koronawirusa wywróciła cały świat do góry nogami. Ze względu na bezpieczeństwo, wiele branż musiało przerwać swoją działalność, w tym gabinety kosmetyczne. Obecnie obiekty te mogą funkcjonować i przyjmować klientów, jednak właściciele i pracownicy muszą dostosować się do zasad reżimu sanitarnego. Jak przygotować gabinet kosmetyczny, aby klienci podczas wizyty czuli się bezpiecznie?

Kilka zasad na początek – co robić, a czego nie?

Przede wszystkim z salonu kosmetycznego powinny zniknąć wszelkie testery i wielorazowe akcesoria. Absolutnie nie możemy dopuścić do sytuacji, w której klient korzysta z czegoś, co wcześniej dotykała inna osoba. Taka sytuacja stwarza bezpośrednie zagrożenie i przyczynia się do rozprzestrzeniania wirusa. Najlepiej wszystkie akcesoria wielorazowe (w miarę możliwości) zastąpić tymi jednorazowymi. Warto też usunąć papierowe magazyny i wszystkie inne gazety, które klienci przeglądają, czekając na wizytę.

Każdy pracownik salonu kosmetycznego powinien mieć na sobie maseczkę i rękawiczki ochronne, a do tego dokładnie zapoznać się z wytycznymi dotyczącymi ich używania. Pamiętajmy, że są to akcesoria, które po pewnym czasie (określonym przez producenta) stają się całkowicie bezużyteczne. W salonie powinien znaleźć się też odpowiedni pojemnik na zużyte maseczki i rękawiczki.

Dezynfekcja to podstawa. Co należy dezynfekować?

Jedną z najważniejszych kwestii jest dezynfekcja. W salonie kosmetycznym należy odkażać wszystkie powierzchnie i urządzenia, z którymi miał kontakt klient podczas wizyty. Dezynfekujemy blaty, klamki, fotele, poręcze, czytniki kart kredytowych, narzędzia wykorzystywane podczas zabiegów, a także duże powierzchnie takie jak ściany i podłogi. Cały ten proces, powinien być wykonywany po wyjściu każdego klienta.

Pamiętajmy, że aby płyn do dezynfekcji był skuteczny i spełniał swoje zadanie, musi pochodzić od sprawdzonego producenta. Dlatego wybierajmy produkty od znanych marek, które cieszą się dobrymi opiniami i spełniają unijne wymogi bezpieczeństwa.

Godziny umawiania klientów – jak zaplanować dzień?

Kolejnym ważnym aspektem jest organizacja całego dnia pracy i system umawiania klientów. Najlepiej, jeśli umawianie wizyt przeprowadzane jest zdalnie. Dzięki temu unikniemy dodatkowego kontaktu z każdą osobą i zmniejszymy ryzyko zakażenia.

Klienci powinni być umawiani na takie godziny, aby nie mijali się ze sobą w salonie. Pamiętajmy, że poczekalnie powinny być wyłączone z użytku.

Profesjonalny sprzęt od zaufanych hurtowni medycznych.

Dobrej jakości środki do dezynfekcji, maseczki ochronne i rękawiczki, które będą nam potrzebne do prowadzenia salonu kosmetycznego znaleźć możemy w internetowych hurtowniach medycznych. Wszystkie znajdujące się w tego typu sklepach internetowych produkty posiadają niezbędne atesty i spełniają wymogi zarówno polskie, jak i unijne. Dzięki temu mamy pewność, że zakupione artykuły są najwyższej jakości, a do tego gwarantują bezpieczeństwo użytkownikom.

Oprócz wymienionych wyżej produktów ochronnych i środków do dezynfekcji, hurtowania taka jak Medyczny.Storeoferuje również profesjonalny sprzęt kosmetyczny niezbędny w każdym salonie. Wśród produktów dostępne są m.in. fotele kosmetyczne, igły do mezoterapii, obuwie medyczne, podkłady flizelinowe oraz worki na odpady medyczne.

Redakcja przyjaznadrogeria.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *